Sofistikerad lägereldskonferens

Kan du föreställa dig fyra skånepågar och mig runt en lägereld på Bolmsö? Klockan är 23,00 och knotten börjar förrädiskt stillsamt smyga sig på. Det är dagen innan midsommar och det är fortfarande ljust ute. Som seden sig faller har det konsumerats mer än en öl/cider/glas vin under dagen och alla är glada i hågen. Vad är det mest logiska samtalsämnet i en situation som denna? Smällkorvar. Eller rättare sagt, hur stor chansen på att patentera smällkorven egentligen är. Framtidens matvanor består nämligen av syntetiska småkakor som smäller av i ens hand beroende på vilka behov man har. Är man laktosintolerant och sugen på en korv, då poppar det bara upp en i näven på dig. Som en smällkorv. Diskussionen började naturligtvis inte fullt så utflippat. Om jag ska vara ärlig minns jag inte alls hur den började. Men det hade med de kolnande dennis-korvarna på elden att göra. Jag vill minnas att Dogge Dogelito hade ett finger med i spelet. Att äta en korv Dogge-style. Mycket roligt, åtminstone för stunden. Det kan kommas fram till en hel del intressanta saker under rådande omständigheter. Det är nog just det som är charmen med det här stället. Och anledningen till att vi alla återkommer, år efter år. Till samma stuga, mitt i vårt dricksvattens sjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0