Dagen D

En god natts sömn och två cider senare. Nu sitter jag i underslafen och har precis rakat benen. Smooth... Ska ha en av mina nya klänningar senare men väntar med att byta om. Jag håller mig på rummet ett tag till. Köket, framför allt, är en riskzon just nu. Ett uppdykande där kan innebära att man måste hjälpa till. Inte för att min hjälp uppskattas särskilt mycket. Vid midsommarstång-skapandet fattades två kransar. Jag offrade min vilostund i solen och gav mig ut på kransjakt. Hittade en alldeles utmärkt lösning på problemet med hjälp av en eke-snara och lite tråd. Se upp McGyver, för här kommer jag! Mitt mästerverk fick inte den beundran det förtjänade och det slutade med två onödigt symetriska björkkransar. Pyttsan! Vad vore  Picasso utan asymmetri??? Nåväl, jag håller mig hur som helst undan.


Mitt uppdrag har misslyckats. Mamma skickade Stefan som sändebud. "Hjälp till att laga mat"! Jag får väl koka några ägg eller någonting. Cs senare. Hej så länge!


Det är slöseri att äta jordgubbar på midsommar. När man väl når det stadiet under kvällen är man så glad i hågen att man bara trycker dem i sig utan att direkt lägga märke till dem.  Förfärligt. Det borde möbleras om i ordningen. Först äter vi jordgubbar. SEDAN snapsar vi. Ny tradition, mina damer och herrar. Learn to live with it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0