Att leva som parasit

Lönen är slut som vanligt. Som alltid två veckor innan nästa utbetalning. Jag förstår inte riktigt hur det går till eftersom vi lova oss själva, varenda gång; att denna månaden ska det bli annorlunda. Nu ska vi spara och undvika onödiga inköp. Jamen tjosan. Ny flatscreen med hemmabio är väl inte slöseri? Det är absolut nödvändigt med fet tv. Annars gör ju inte Twilight sig rättvisa... Sen var det ju Ven som kostade pengar. Syrran och svågern fyllde år plus att det var morsdag. Chelsie var precis hos veterinären. Hon börjar bli dyr i drift, våran 45 kilos klump. 800 spänn för att en veterinär ska glo henne i halsen och i öronen. Vaccinet OCH kloklippningen var billigare än 10 minuters veterinärarvode. Helt sjukt. Medicinen gick på nästan 600 spänn. 600!!! För lite örondroppar och antibiotika. Nåväl. Just nu lever vi på föräldrar, svärföräldrar, kärlek och Twilight. Har precis beställt hem den som ljudbok i mobilen. Stefans bror fixade soundtracken till mig häromdagen och jag har tappat räkningen om hur många gånger jag sett filmen. Helt underbart!
Längtar till midsommar. Bolmsö som vanligt. Detta året har de lovat sol. Får väl se hur det blir med den saken. Nu ska jag dricka cider och värma upp inför vinet ikväll. Måste ju leva på det man har i skafferiet, så att säga. Hehe... Bajbaj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0