Gud är emot mig.

De 10 budorden lyder som följer: 


Du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig.
Du skall inte missbruka Herrens, din Guds, namn, ty Herren kommer inte att lämna den ostraffad...
Tänk på att hålla sabbatsdagen helig.
Visa aktning för din far och din mor, så att du får leva länge i det land som Herren, din Gud, ger dig.
Du skall inte dräpa.
Du skall inte begå äktenskapsbrott.
Du skall inte stjäla.
Du skall inte vittna falskt mot din nästa.
Du skall inte ha begär till din nästas hus.
Du skall inte ha begär till din nästas hustru eller hans tjänare eller hans tjänarinna, hans oxe eller hans åsna eller något annat som tillhör din nästa.

Utav dessa 10 har jag brutit mot minst 7. Därför vet jag inte exakt varför Gud är arg på mig, men jag vet att hon är det. Och jag blir straffad för mina synder på det mest obarmhärtiga sätt! För en människa med min sinnesförvirrade personlighet är det väldigt viktigt att bevara minnen med hjälp av foton. Annars händer det nämligen allt för ofta att jag glömmer. -"Va? Har jag varit i Rio?" Jag älskar mina foton! De är det första jag skulle rädda ur ett brinnande hus utan djur i. Och Gud vet detta...
Det börjar med att kameran blir stulen i Uruguay. Byebye Rio- och Buenos Airesbilderna. Sedan kommer jag hem och blir kär i en kollega. Vi blir tillsammans och jag tycker det skulle vara roligt att framkalla den första bilden som någonsin togs på oss under en firmafest i Malmö. Pappa hade tagit bilden med sin kamera och sedan beslutat sig för att radera alla bilderna. De var tydligen lite suddiga. Man! Den enda bild på oss från före förhållandet. Byebye de minnena. Jag flyttar så småningom ihop med samma kollega i ett litet radhus. Vi får inbrott och datorn med alla foton försvinner. Byebye alla minnen från 6 år tillbaka i tiden. Stefans kamera försvinner under samma inbrott. Han får en ny av försäkringen och den används för att föreviga vår första tid tillsammans i nya huset. Firmafesten igår = byebye alla minnen från första våren i nya huset.
Varför lär jag mig aldrig!!!??? Man ska ALLTID flytta över sin foton till datorn och göra tre brända kopior att låsa in i tre olika kassaskåp. ALLTID! Men inte jag inte. Nejdå. Jag tar med mig en kamera, full med bilder, ut på firmafest. Utan att ha säkrat fotona innan, super, skickar runder kameran till höger och vänster, GLÖMMER skiten på restaurangen så servitrisen får springa efter mig med den, kommer hem, sover, vaknar bakis, bestämmer mig för att flytta över bilderna till datorn... alla bilder borta! Ett glas vin för mycket och alla foton på Chelsie, min födelsedag, tältandet i Saxtorp, klassfesten... byebye

Gråter...



 





 


Kommentarer
Postat av: Fia

Neej! Usch, vad sad! :/ Helt sinnessjukt vilken enorm otur du har när det kommer till fotoförvaring man... Gråter med dig (eftersom jag också skulle rädda mina foton först ur ett brinnande hus utan djur och folk i!)

2009-05-18 @ 23:44:24
Postat av: Louise

Ajdå gumman inte kul det där. Stackare. tycker verkligen synd om dig.



Kul att se att du har igng din blogg nu. Jag har länkat till den i min blogg.



Kommer du ikväll? Var längesedan vi sågs

Kramar

2009-05-20 @ 11:05:28
URL: http://lusses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0