Vilse i Malmö

Dagen innan hade jag gått upp klockan 06 på morgonen. SFs hemsida skulle öppnas 0630. Jag skulle vara ute i god tid. Efter mycket jox fick jag bokat två underbara biljetter till Twilightmovienight. Bra platser dessutom.

Dagen D. Jag gick upp 0500. Tåget gick från Knutan 0610. Jag hade mina nya fräna skor på mig, redo att ta Malmö med storm. Jag kollade kartan på eniro innan jag gick. Pangsäker på att jag inte skulle gå fel! Rakt fram från stationen, över två kanaler sedan andra gatan åt höger. Storgatan 22. Visst, lugna puckar! Biljetterna släpptes klockan 0800 så jag var ute i god tid. Tänkte köa en timme för större chans på VIP-biljetterna.

Där gick jag. Rakt fram, över två kanaler... ingen jäkla Storgata. Gick åt höger... kom till förorten. Här någonstans började jag få ont i fötterna. Vände tillbaka. Gick åt det hållet jag trodde kanalerna låg. Hittade inte ens en vattenpöl. Efter över en timme kände jag igen mig. Jag hade gått i en gigantisk cirkel och stod åter framför centralstationen.

Fötterna hade tre blåsor var. Jag hade inte ätit frukost och jag svettades. Håret stod på ända. Efter andra försöket såg jag kön. Jag räknade tyst för mig själv medan jag gick mot slutet av den. Ca 150 pers stod framför mig. Inga VIP-biljetter till mig med andra ord. Nåväl. Fyra väktare släppte in "de galna fansen" några åt gången. Jag åkte med tåget hem klockan nio. Lycklig ägare av två biljetter till Twilight-event på hovet i Stockholm.

Jag ska träffa Taylor och Kristen! WWOOOAAAA!!!!!!!!!!! :oD


Kommentarer
Postat av: Kriegler

Malmö e ändå bara en enda stor kloak, ungefär som MFF.

2010-06-10 @ 16:32:35
Postat av: louise

hehe, du skulle ringt till mig gumman.

kul med biljetterna, grattis gumman

allt bra annars

Kramar

2010-06-10 @ 19:36:54
URL: http://lusses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0