Dextrosol; studentens bästa vän

Vissa är beroende av cigaretter, andra av heroin och en del av alkohol. Jag är beroende av lypsyl och dextrosol. (och Twilight med risk för att bli tjatig) Druvsocker gör nämligen så att det klingar till i skallen på mig. Rätt vad det är kan det kännas lite tungt i ögonlocken. Naturligtvis mitt under lektionen då läraren står och dömer med hökögon. Jag misstänker att det inte blir något plus i kanten om man sover under föreläsningarna. Då tar jag en dextrosol och schlång! så lyckas jag hålla mig vaken i fyra minuter till. En helt fantastisk känsla. Idag fick jag inte chansen att uppleva den dock eftersom lektionen var inställd. I vanlig fall hade den nyheten bringat en viss glädje till mitt hjärta. Men idag hade jag redan gått upp klockan 7, frusit, åkt tåg, frusit, väntat och frusit innan nyheten nådde mig. Blä! Läraren insnöad. Gick, frös, missade tåg, frös, väntade, frös och åkte hem igen. Aningen surmulet. Tur att jag kunde lyfta mig själv från the depts of despair, genom att ta en dextrosol.

P.S Notera rimmet i de första två meningarna.


Kommentarer
Postat av: Björn Donner Hoffmann

Fan, bättre och sköta sömnen istället, så slipper man varva upp kroppen på tomma kollisar och koffein.

Och handlar man på Konsum så är Dextrosol dyrt som synden...;)

2010-02-20 @ 12:00:09
URL: http://www.nordisk.nu
Postat av: Annika Th

Både Dextrosol och Konsum borde klassas som hälsofara. Mental sådan!

2010-02-20 @ 15:39:39
URL: http://annikathorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0